5 советов - какие авто выгодны для импорта в Польшу и по всему ЕС!

2026 Aston Martin Valhalla, Hybrydowy supersamochód o mocy 1064 km, jest w drodze

дек 18, 2024

Aston Martin

Aston Martin Valhalla znacząco ewoluował od swojej pierwszej prezentacji w 2019 roku. Początkowo ten środkowo-silnikowy supersamochód miał zająć pozycję poniżej hipersamochodu Valkyrie, wyposażonego w silnik V12 i hybrydowy układ napędowy V6, o wartości przekraczającej 1 milion dolarów. Wszystko ucichło do 2021 roku, kiedy Valhalla ponownie pojawiła się w odświeżonym wydaniu, z hybrydowym układem napędowym V8 i ceną początkową około 800 000 dolarów. Teraz, gdy prace rozwojowe są na "zaawansowanym etapie", Aston Martin opublikował pełne szczegóły dotyczące Valhalli.

Pierwszy hybrydowy Aston Martin

Jako pierwszy hybrydowy model Aston Martina, Valhalla łączy 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem z silnikami elektrycznymi. Ten silnik V8 z płaską korbowodową, oparty na jednostce Mercedes-AMG, teraz generuje 817 koni mechanicznych, co jest wzrostem w porównaniu z 740 KM, które obiecano w 2021 roku, i napędza wyłącznie tylną oś. W przeciwieństwie do 4,0-litrowych silników montowanych w Vantage, DB12 i DBX 707, ten V8 ma suchą miskę olejową, aby "zapewnić wystarczającą ilość smarowania nawet przy wysokich obciążeniach bocznych na torze wyścigowym". Aston Martin również przeprojektował wałki rozrządu, kolektory wydechowe, turbosprężarki i tłoki w porównaniu z V8 z korbowodami krzyżowymi w innych swoich samochodach.

2025-aston-martin-valhalla-102-67573314efd0e.jpg

Podczas gdy specyfikacja z 2021 roku miała dwa silniki elektryczne, Valhalla teraz zyskuje trzeci. Dwa silniki elektryczne napędzają przednią oś, a jeden jest zintegrowany z przekładnią na tylnej osi. Silniki zasilane są z akumulatora o pojemności 6,0 kWh, przeznaczonego do częstego ładowania i szybkiego ładowania podczas hamowania. Chłodzenie cieczą wyposażone jest w 560 oddzielnych ogniw.

Łączna moc wzrosła do 1064 koni mechanicznych w porównaniu z 937 KM ogłoszonym w 2021 roku, a łączny moment obrotowy wynosi 1100 Nm. Aston Martin twierdzi, że Valhalla przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 350 km/h, co odpowiada wartościom ogłoszonym w 2021 roku, pomimo zwiększonej mocy..

2025-aston-martin-valhalla-105-6757330eaad2c.jpg

Silnik połączony jest z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, przenoszącą moc na koła tylne i integrującą silnik elektryczny oraz elektroniczny tylny mechanizm różnicowy. Silnik elektryczny w skrzyni biegów służy do uruchamiania silnika benzynowego, pomaga synchronizować biegi, może dodać impuls momentu obrotowego i zminimalizować opóźnienie turbosprężarki V-8 podczas przyspieszania. Nie ma biegu wstecznego, przednie silniki elektryczne napędzają samochód podczas cofania, a silniki elektryczne mogą również przejąć kontrolę podczas spokojnej jazdy lub przy niskich prędkościach, aby zwiększyć oszczędność paliwa.

Aston Martin wprowadził złożony system chłodzenia do regulacji temperatury hybrydowego układu napędowego. Trzy chłodnice z przodu samochodu chłodzą silnik V-8, a także mniejszy chłodnicę dla systemu wysokiego napięcia i kondensator dla klimatyzacji. Przednia część ukrywa również dodatkowy chłodziarkę akumulatora, która jest zasilana przez układ klimatyzacji. Tymczasem wlot powietrza na dachu kieruje powietrze do dwóch chłodnic bezpośrednio nad silnikiem, a dwa boczne chłodnice chłodzą olej silnikowy i olej przekładniowy.

Prowadzenie 2026 Aston Martin Valhalla

Valhalla zbudowana jest wokół wanny z włókna węglowego z aluminiowymi podramkami przymocowanymi z przodu i z tyłu, co pomaga samochodowi utrzymać suchą masę 1655 kg. Przednia część wyposażona jest w zawieszenie typu pushrod z wewnętrznie zamontowanymi sprężynami i amortyzatorami, co poprawia przepływ powietrza wewnątrz nadkola, inspirowane Formułą 1. Tylna część wyposażona jest w wielowahaczowe zawieszenie, a adaptacyjne amortyzatory na wszystkich czterech rogach pochodzą od Bilsteina.

2025-aston-martin-valhalla-108-6757330ea39a0.jpg

Siłę hamowania zapewniają węglowo-ceramiczne tarcze o średnicy 16,1 cala z przodu i 15,4 cala z tyłu, zaciskane przez sześciotłoczkowe wentylowane monobloki i czterotłoczkowe zaciski odpowiednio. Układ pochodzi od Brembo i jest kontrolowany przez system hamulcowy z modulacją. Valhalla będzie oferowana z kutymi aluminiowymi 20-calowymi lub 21-calowymi kołami, obuta w opony Michelin Pilot Sport S 5, z możliwością wyboru lekkich magnezowych kół, owiniętych w opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Valhalla ma również dwa rodzaje rekuperacyjnego hamowania. Kiedy kierowca naciska na hamulec, Valhalla aktywuje "CAT B", wykorzystując przednie silniki elektryczne do spowolnienia samochodu i dodania energii z powrotem do akumulatora. Kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału przyspieszenia, "CAT A" stosuje regenerację za pomocą tylnego silnika elektrycznego.

Istnieją cztery tryby jazdy: Sport, Sport+, Race i Pure EV, które wpływają na wszystko, od układu napędowego po zawieszenie, aktywną aerodynamikę i kalibrację układu kierowniczego. We wszystkich trybach, z wyjątkiem wyścigowego, aktywne tylne skrzydło pozostaje ukryte w nadwoziu dla bardziej eleganckiego wyglądu.

2025-aston-martin-valhalla-110-67573314eadd9-1.jpg

W trybie Pure EV przednie silniki elektryczne napędzają Valhallę, przekształcając supersamochód w samochód z napędem na przednie koła o zasięgu prawie 15 km i maksymalnej prędkości 130 km/h. Przednie silniki wyposażone są w system rozdziału momentu obrotowego, a tylna oś ma elektroniczny mechanizm różnicowy. Przednia i tylna oś nie mają fizycznego połączenia. Rozłożenie mocy na wszystkie koła jest kontrolowane przez system Integrated Vehicle Dynamics Control (IVC), który kontroluje również rozkład momentu obrotowego, rekuperacyjne hamowanie i elektroniczny mechanizm różnicowy. Istnieją trzy ustawienia dla elektronicznego systemu stabilizacji: włączony, wyłączony i wyścigowy.

Aerodynamika samochodu wyścigowego

Oprócz układu napędowego, Valhalla wyposażona jest w ekstremalną konfigurację aerodynamiczną, generującą deklarowany docisk 600 kg między 240 a 350 km/h. Włączając tryb wyścigowy, tylne skrzydło wysuwa się za pomocą hydraulicznych ramion, umieszczając się 250 mm wyżej nad karoserią. Podczas hamowania tylne skrzydło działa jako aerodynamiczny hamulec, tworząc opór i pomagając w spowolnieniu samochodu.

Valhalla ma również ukryte aktywne przednie skrzydło, umieszczone bezpośrednio przed przednią osią. W trybie wyścigowym przednie skrzydło przesuwa się, aby wygenerować maksymalny docisk, ale automatyczna funkcja DRS zmniejszy opór podczas przyspieszania, aby osiągnąć wyższą prędkość maksymalną. Przednie skrzydło również współpracuje z funkcją tylnego hamulca aerodynamicznego podczas hamowania, a Aston Martin steruje przednim i tylnym skrzydłem, aby utrzymać równowagę aerodynamiczną.

2025-aston-martin-valhalla-109-6757330eab68f.jpg

Valhalla generuje znaczną część swojego docisku dzięki podłogowemu przepływowi powietrza, z dwoma dużymi tunelami Venturiego kierującymi powietrze do ogromnego tylnego dyfuzora. Jest też wklęsła powierzchnia bezpośrednio za przednim splitterem, która tworzy strefę niskiego ciśnienia, generującą docisk. Są też łopatki umieszczone na drzwiach, aby pomóc kierować powietrze z przednich nadkoli do bocznych chłodnic oleju.

Elegancki design Aston Martin Valhalla 2026

Wizualnie Valhalla wygląda niezwykle podobnie do projektu przedstawionego w 2021 roku, chociaż przedni splitter, tylny dyfuzor i dolna część nadwozia najwyraźniej zostały nieco przeprojektowane. Przód wyposażony jest w szeroki dolny grill, a górna połowa nadwozia ma gładki, opływowy kształt, podczas gdy dolna część Valhalli przybiera bardziej ekstremalny, inspirowany samochodami wyścigowymi wygląd. Karoseria z włókna węglowego może być albo pomalowana, albo pozostawiona bez powłoki, aby odsłonić goły węgiel.

Otwierając do góry drzwi typu butterfly, widzimy dość prosty kokpit z wpływami motorsportu. Kierownica ma płaskie dno, nadając jej charakterystyczny kształt, a konsola środkowa, kierownica i deska rozdzielcza wykonane są z włókna węglowego. Centralny ekran dotykowy uzupełnia cyfrowy zestaw wskaźników, który w trybie wyścigowym zmienia układ, pokazując liniowy obrotomierz z sygnałami świetlnymi, podobnymi do tych widzianych na kierownicach samochodów Formuły 1. Na ekranie dotykowym wyświetlany jest wykres "Power Flow", pokazujący, jak Valhalla wykorzystuje energię z silnika V8 i silników elektrycznych, a także odzyskuje energię dzięki rekuperacyjnemu hamowaniu.

2025-aston-martin-valhalla-114-6757331b83c77.jpg

Podczas gdy w 2019 roku Aston Martin planował ograniczyć produkcję Valhalli do 500 egzemplarzy, teraz firma twierdzi, że zbuduje 999 sztuk. W 2021 roku Aston Martin ogłosił, że dostawy powinny rozpocząć się w drugiej połowie 2023 roku, ale teraz firma mówi, że dostawy rozpoczną się w drugiej połowie 2025 roku. Zaktualizowana cena nie została jeszcze podana, ale oczekuje się, że Valhalla będzie kosztować około 1 miliona dolarów.

Хотите выгодно купить автомобиль из-за границы?

Обращайтесь в WESTMOTORS, мы обязательно поможем!

Появились вопросы?
Спросите наших специалистов!

Воспользуйтесь подбором авто прямо сейчас!

Отметьте необходимые для вас 3 параметра: тип топлива, тип кузова и бюджет.

Мы вышлем вам несколько выгодных для пригона вариантов автомобилей максимально соответствующих вашим требованиям и рынку Польши.

Тип топлива

Ваш бюджет (usd)
включая доставку и растаможку